hír
A Budapesti Art-mozi Egyesület immár második alkalommal adta át díját a tagság által legjobbnak ítélt magyar és külföldi filmalkotásnak. Magyar…
továbbmagazin
A tizenkét éven át megrendezett izraeli filmtavasz idén a filmhét elnevezést kapta, és őszre tolódott. Az Odeon-Lloyd mozi látta vendégül az…
továbbmagazin
A Filmhu TV kamerája ellátogatott néhány pesti artmoziba, hogy kiderítse, mekkora a válság. Nagy, de a mozisok nem esnek kétségbe: a túlélési…
továbbfilmhutv
Az egyik utolsó egytermes mozi nem utánjátszó mozi akar lenni, a cél, hogy az Odeon saját filmjeivel töltsék meg a saját vásznat. Ehhez azonban…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié- És miért magát hívják?
- Azt hiszik, hogy én mindenre tudom a választ.
- És nem?
- Legtöbbször még a kérdést sem értem.